Yapay Zeka Yarışmasına BTÜ Damgası
Yazı Fontu

Google Developers Group sponsorluğunda Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Gürsu İlçe Belediyesi’nin destekleri ile gerçekleştirilen Yapay Zekâ Hackathon’unda birincilik ve ikinciliği Bursa Teknik Üniversitesi öğrenci takımları kazandı.


Hackathonlar, bilgisayar programcıları, grafik tasarımcıları, arayüz tasarımcıları, ürün yöneticileri ve proje geliştiricilerini katıldığı yazılım geliştirme ve kodlama yarışmaları olarak düzenleniyor. İnsanoğlunun dört bir yanını saran dijital dünyanın, bugününe ve geleceğine gençlerin hazırlanmaları konusunda önemli etkinliklerden biri olan “Yapay Zekâ Hackathon”u Gürsu Ericek Adrenalin Park’ta iki günlük çadır kampı konsepti ile düzenlendi. Yapay Zekâ Hackathon’una çeşitli yaş ve eğitim gruplarından çok sayıda genç katıldı. Birbirinden güzel fikir ve projelerin yarıştığı Hackathon çerçevesindeki sosyal amaçlı faaliyetlerin yanı sıra yapay zekâ alanında düzenlenen proje bazlı çok sayıdaki müsabakada, BTÜ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin oluşturdukları takımlar büyük başarı elde etti.


BTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü 2. Sınıf öğrencileri Ali Erdem Baltacı, Ahmet Korkmaz ve Musa Adıgüzel’den oluşan Core Team, şehirlerdeki etkinliklerin takibini hedefleyen “Akıllı Belediyecilik Kapsamında Yapay Zekâ Destekli Chatbot Mobil Uygulama Geliştirme Projesi” fikirleriyle birincilik elde etti. Aynı kategoride, 3. Sınıf öğrencisi Ramazan Aslan, hazırlık sınıfı öğrencisi Mustafa Tuğrul Aydoğan ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği 1. sınıf öğrencisi Nureddin Furkan Çevik'in de ayrı bir takım olarak birlikte girdikleri yarışmada 2.nci olarak kürsüdeki yerlerini aldılar.


Gençler, Hackathon süresince çeşitli sosyal aktiviteler aracılığı ile keyifli anlar yaşarlarken, yeni arkadaşlıklarda kurdular. Etkinliklerde katılımcıların yer aldıkları ve sosyalleşmeleri açısından çok değerli aktivitelerin yanı sıra yapay zeka, makine öğrenmesi, sunum becerileri ve tasarım odaklı düşünme konularında yetkin eğitimciler tarafından eğitimler de sunuldu. Bu eğitimlerde gençler, dijital alanda kendilerini geliştirme fırsatı buldular. Gençler çeşitli sosyal aktivitelerle eğlendikleri “Yapay Zekâ Hackathon”u etkinliklerinden keyifli anılarla ve yeni arkadaşlıklar ile ayrıldılar.

06 Haziran 2024